Rehberlik, kendini tanıma ve kendine saygı duyma, başkaları ile iyi ilişkiler kurabilme, kendini etkili bir biçimde ifade edebilme, bağımsız davranabilme, geleceğine ilişkin plan yapabilme ve doğru karar verebilme gibi duyuşsal hedefleri geliştirme, çeşitli konu alanlarında kavrama, problem çözme, analiz ve sentez yapabilme gibi bilişsel hedeflere daha güçlü olarak geliştirmesi için kişiye yapılan sistemli ve profesyonel yardımdır.
İlköğretim Rehberlik Çalışmaları ve Yöntemleri
Bir okuldaki rehberlik çalışmalar; Okulun amaçları, imkanları ve ihtiyaçlarının gerek duyduğu alanlarda yoğunlaşabilir. Ancak, rehberlik çalışmalarının bütünlüğü açısından her okulda şu alanlarda rehberlik hizmetleri düzenlenmeli ve yürütülmelidir.
Okula ve çevreye alıştırma çalışmaları
Öğrenciyi tanıma çalışmaları
Psikolojik danışma çalışmaları
Bilgi toplama, okula ve mesleğe yöneltme çalışmaları
İzleme ve değerlendirme çalışmaları
Rehberlik İle İlgili Dokümanlar